Slåtterfest på Ängens dag i morgon lördag 1 augusti

Lars-Ola vet hur en lie skall gå. Anita beundrar.

Välkommen till Slåtterfest på I2-området med Naturskyddsföreningen i morgon lördag 1 augusti klockan 10.00

Vi slår ängen, äter, fikar och har trevligt tillsammans, bland annat med frågesport om naturen i Karlstads kommun. Du kan också passa på att gå Naturskyddsföreningens naturstig.

Ta gärna med räfsa, trädgårdshandskar, stövlar och fikamugg, kretsen bjuder på kaffe/te, smörgåsar, saft och sockerkaka.

Se kartan nedan.
Kretsängen ligger på I2-området norr om Gustavsberg. Följ den mindre grusvägen till vänster om radhuslängan upp mot en större grusväg som direkt svänger av höger upp för en liten backe. En bit ner i nästa backe till höger finns vi.
Buss 1 eller 5 till Gustavsberg.
Parkera kan du göra på Östra Gustavsbergsvägen.
Cyklar du cyklar du förstås ända fram till Ängen.

Information: Leif Lövström 070-534 81 36

Slåtterängen karta