Följ med ut till fladdermusens vardag…

Fladdermössen vid Gamla flygfältet får besök i morgon kväll när Naturskyddsföreningen i Karlstad arrangerar Naturnatta.

I morgon måndag 5 juni arrangerar Naturskyddsföreningen i Karlstad Naturnatta. I år kommer vi att besöka Klarälvsdeltat vid Gamla flygfältet.
Vill du hänga med ut på en intressant promenad samlas vi klockan 20.30 längst ut på Älvgatan vid Sommarro.
Älvgatan går utefter älven förbi Centralsjukhuset.
Beroende lite på väder och vind beräknas vi vara tillbaka ca 23.30.
Som underlag använder vi den inventering av fladdermöss som gjordes förra året 2016 inför ny bebyggelse på Jakobsberg.
Då registrerades åtta arter i området.
Vanligast var nordfladdermusen, ovanligast var sydfladdermusen som en starkt hotad art på Rödlistan och inte tidigare påträffad i Värmland.

När: Måndag 5 juni
Var: Gamla flygfältet samling Älvgatan vid Sommarro
Kl: 20.30
Fika: Tag med
Kontakt: Jan Bergstam, 070-320 64 68 och Anne Geddes-Shalit 0730-43 24 92.
Vill du läsa på finns rapporten att hämta via länken nedan

Fladdermus_Jacobsberg_2016