Föredrag och workshop på torsdag – Miljövänliga veckan vill inspirera dig att bli fräsch på riktigt

Naturskyddsföreningens årligen återkommande vecka – Miljövänliga veckan – är i full gång.
I år satsar föreningen på att sprida kunskap om onyttigheter som vi har i våra badrum.
Nu på torsdag 5 oktober arrangeras en föreläsning och workshop på temat  ”Fräsch på riktigt” på Gjuteriet i Karlstad.
För andra året i rad handlar Miljövänliga veckan om hygienprodukter. Kemikaliegruppen och Handla miljövänligtgruppen arrangerar därför en föreläsning om innehållet i produkterna som ofta finns i våra badrumsskåp.
Det blir också en workshop där du kan göra din egen ekologiska läppbalsam.
Vi bjuder på fika.
Kontaktperson och föreläsare: Johanna Hedqvist, 070-272 24 14.
När: Torsdag 5 oktober kl 18.00-20.00
Var: Gjuteriet Herrhagen Sal 215