Naturdag i I2-skogen för hela familjen – välkommen

Nu på söndag 26 augusti med start klockan 10 drar Naturskyddsföreningen i samarbete med Karlstad kommun igång firandet av I2-skogens Naturstig som fyller 20 år.
Det blir en härlig och intressant dag med olika aktiviteter både för barn och vuxna. Central plats blir ”Branddammen” och föreningens slåtteräng.

På programmet står:

10.00 Natursnoksvandring – ca 1 km- för barn med föräldrar. Start vid branddammen.

11.00 Guidad tur runt naturstigen – ca 2,5 km – med Gunnar Björndahl

10.00-14.00 Livet i branddammen, titta på småkryp och lär dig mer om dammens invånare

10.00-14.00 Tipspromenad för barn och vuxna

10.00-14.00 Vi bjuder på bulle och dryck

Vägbeskrivning: Du kommer lättast till I2-stigen genom att gå eller cykla. Med bil kommer du närmast från Östra Gustavsbergsvägen (Gustavsberg), men parkeringsmöjligheterna är begränsade. Det går också att ta buss 1 eller 5 till hållplatserna Jättens väg eller Ö. Gustavsbergsvägen.

Starten för Gunnars vandring är vid Zanderska haget strax norr om Gustavsberg. Branddammen ligger några hundra meter nordväst om Zanderska haget utmed Ängsbackevägen.

Se inbjudan med karta här nedan.

Länken kan du öppna i separat fönster och kopiera.

Vid frågor kontakta Leif Lövström, tel 070-534 81 36

Välkommen!