Naturreservatcirkeln drar snart i gång Vi ses i kväll 23 april Gjuteriet 18.30

Förr årets gjorde Naturskyddsföreningen arrangerade förra året en naturreservatcirkel med fyra besök till olika reservat i Värmland. Om drygt en vecka – tisdag 23 april – kör vi i gång igen med första träffen i en ny omgång.

Naturskyddsföreningen Karlstad gjorde en lyckade satsning på en Naturreservatcirkel förra våren.
Nu kommer den igen med en informationsträff i kväll tisdag 23 april.
Vi samlas i rum 216 på Gjuteriet för genomgång och planering av vårens reservatbesök.

Den här gången prövar vi ett något annorlunda upplägg. Vilket innebär att vi satsar på att komma ut i reservaten så fort som möjligt.
Samlingen i kväll 23 april blir den enda som vi har inomhus. I övriga samlas vi ute i reservaten.
Där kommer vi att ha experthjälp från Länsstyrelsen, Skogsstyrelsen och annan nödvändig hjälp för en lärorik dag.
Vi har tre olika naturreservat som förslag, vilka… avslöjar vi i kväll 23 april. Vi vill nämligen lämna öppet även för förslag från dig som deltagare.
Vi vänder oss både till dig som var med förra våren och även nya deltagare som hälsas välkomna till en trevlig vår i den värmländska naturen.

Start: I kväll tisdag 23 april kl 18.30
Var: Gjuteriet sal 216