Naturkväll på Naturum bland Svalbards isbjörnar

Isbjörn är väl den art som man främst förknippar med ögruppen Svalbard. I kväll tisdag 26 november klockan 18 tar fotografen Tommy Pedersen oss med ut bland isflaken och isbjörnarna. Foto: Tommy Pedersen

Tisdag 26 november kopplar vi av en stund tillsammans med naturfotografen Tommy Pedersen på Naturum i Mariebergsskogen.
Han har laddat
projektorn med nya bilder från Svalbard. Han har lovat en del helt unika bilder på ett av de stora rovdjuren som så starkt är knutet till Ishavet och Svalbards övärld, isbjörnen.
Det blir också bilder på fåglar som man knappast trodde fanns i vår närhet. Tommy kommer bland annat att visa ett filmklipp från en lappugglefamilj.
Allt sker på Naturum i Mariebergsskogen.
Föredraget börjar klockan 18 och beräknas pågå framåt 19.30 inklusive frågestunden.
Naturum stänger normalt redan kl 17 på eftermiddagarna, men i samband med Naturföredragen som Naturskyddsföreningen Karlstad i vinter arrangerar tillsammans med Naturum och Studiefrämjandet kommer caféet att vara öppet mellan 17 och 18. Det ger tillfälle till lite prat med föredragshållare och publik.
Tommy Pedersen säger att det är fåglar som han helst ägnar sig åt, så säkert kommer vi också att få se en hel del av hans fantastiska fågelmaterial.
Nu i höst var Tommy över till London och hämtade ett välförtjänt pris när den årliga världsomspännande tävlingen Wildlife Photographer Of The Year korade fotografer i olika klasserna. 48 000 bidrag från 100 länder hade kommit in. Det handlar alltså om en av de mest prestigefyllda naturfototävlingarna i världen.
Tommy belönades med Highly Commended.

Inträde: Naturskyddsföreningen medlemmar går in fritt

Välkommen till en givande och spännande kväll

PS. Redan nu kan du boka in tisdag 17 december för Naturum. Då lämnar vi mörkret och kliver in i sommaren på Naturum tillsammans med Mikael Skalstad och hans fantastiska bilder från fjärilarnas värld.