Upptaktsmöte för projektet Grodor och Fladddermöss i morgon söndag 8 december på Gjuteriet

En fladdermus swishar förbi, nästan obemärkt. på jakt efter mygg och andra flygfän.

Har du funderat på vad det är som flyger förbi snabbt om kvällarna med märkliga ljud? Och varför grodor befinner sig på vägen under hösten.
Nu har du chansen att öka din kunskap om arter som finns nära dig men som du kanske inte vet så mycket om. Arter som du enkelt kan göra en liten insats för och som gör stor skillnad.
Under det kommande halvåret kommer ett flertal aktiviteter att arrangeras i projektet Grodor och Fladdermöss. Det blir kunskapsföreläsningar, träffar i fält, inventeringar, holkbyggande etc. Och du är välkommen att hänga på redan från start i morgon söndag 8 december med information och föreläsning om fladdermöss med Niklas Wahlström i Karlstad.
Sedan vinter och vår följer vi upp med aktiviteter på några platser runt om i Värmland.
Niklas är biolog och fladdermusentusiast och en av de få i länet som kan fladdermöss.

När: i morgon söndag 8 december kl 16.00

Var: Gjuteriet (lokal Vinden), Verkstadsgatan 1 Karlstad
Anmälan och frågor: karolina.hasselroth@naturskyddsforeningen.se

Artprojektet Grodor och Fladdermöss drivs av Naturskyddsföreningen Värmland och finansieras av postkodstiftelsen.

Välkommen
Karolin Hasselroth