Barnmässan mars 2016 spred giftfritt

Erika Göransson är ansvarig för Kemikaliegruppen. Helgens Barnmässa visar att det finns ett stort behov av att sprida information för en giftfri vardag.

Erika Göransson är samordnare för Kemikaliegruppen. Helgens Barnmässa visar att det finns ett stort behov av information för att få till en giftfri vardag.

Årets Barnmässa i helgen innebar tre intensiva men fantastiska dagar för medlemmarna i Kemikaliegruppen. Gruppen delade ut 1 000 exemplar av Naturskyddsföreningens guide för att minska skadliga ämnen i barns vardag.
Om du gillade den och vill sprida den vidare så finns den att ladda ner här.
I Tävlingen svarade 58 personer på frågan ”Ungefär hur många mikroplastpartiklar kan ett normalstort fleeceplagg avge till avloppsvattnet vid varje tvätt”.
Rätt svar: 1 900 partiklar.
Detta visste Frida Didner som vann ett Homeparty med kemikalietema och Erik Nygren som kommer få välja en poster från Little Kajsa.
Stort grattis från oss! Vi hör av oss inom kort.
Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss; hör av dig till Erika Göransson erika.goransson@live.com eller 073-814 24 27
Om du vill veta mer vad Naturskyddsföreningens Kemikalegruppen i Karlstad gör eller om du vill engagera dig i vårt arbetet är du välkommen på våra möten. Gruppen träffas första måndagen varje månad kl 18.00 i rum 216 på Gjuteriet i Karlstad.
Nästa tillfälle blir alltså måndag 4 april.