Välkommen anmäla dig till Naturskyddsföreningen cirkel om Värmlands naturreservaten

Karlstads första naturreservat bildades 1994. Torrakberget vid Västra Örten är som namnet anger ett berg med 350 år gamla tallar. Ett av länets 187 reservat.

Naturskyddsföreningen Karlstad sätter Värmlands naturreservat i fokus.
Var med från början.

I år kommer Värmland att få sitt tvåhundrade naturreservat.
För tillfället finns 187 och ett är redan på gång i början av året.
Naturskyddsföreningen Karlstad vill uppmärksamma detta och startar nästa måndag 29 januari en studiecirkel med fokus på länets alla fantastiska reservat.
Vi har engagerat Länsstyrelsens reservathandläggare på avdelningen Naturvård för absolut bästa guidning.

Av inbjudan här nedan ser du allt du behöver veta. 29 januari är det upptaktsträff där du är med och planlägger vilka reservat vi ska titta närmare på.
Vi räknar med att det blir ca fyra träffar inomhus innan vi i vår tar oss ut till några av reservaten längre fram i vår.
Läs mer i inbjudan i länken nedan i en utskrivningsvänlig pdf.
Välkommen att anmäla dig.