Klädbytardagen i dag 11-15 på Gjuteriet i Karlstad

Alla kan fynda sitt nya favoritplagg under Klädbytardagen.

Fynda i dag på Sveriges största Klädbytardag!

Har du fina kläder hemma som du inte använt på ett tag? Eller vill du helt enkelt byta stil och dela med dig av din gamla? Ta med dig de kläder som är i fint skick som du tror någon annan kan tycka om – och byt till dig nya – helt gratis!

Plats: Vinden på Gjuteriet (hiss finns), Verkstadsgatan 1
När: Klädbytet äger rum lördag 16 april kl. 11:00-15:00
Inlämning av kläder gör du i dag lördag 09.30 – 10.30

Alla – barn, ungdomar och vuxna får byta. Observera att även barnen kan lämna in och byta till sig max fem plagg var (vi ser helst att barnen är med om en vill lämna in plagg åt dem).
OBS! Ta med dig en manlig bekant/pappa/pojkvän/kompis /farbror/farfar med kläder att byta – och få gratis eko-fika för två personer
Vad: Kläder (ej väskor, skor, accessoarer) för både barn och vuxna kan lämnas in. Plaggen ska vara hela och rena. Plagg som är trasiga, har fläckar eller loggor tas inte emot.

Skänka-bort-bord för accessoarer: På klädbytardagen byter vi endast kläder men det kommer även att finnas ett skänka-bort-bord för accessoarer. Så har t.ex. smycken, håraccessoarer, skärp, väskor, skor, handskar/vantar, mössor/hattar eller sjalar/halsdukar som ligger och samlar damm – ta med dem.

Händer i övrigt under dagen:

• Ekologiskt kaffe, te, saft, fika och frukt finns att köpa på plats. Betalning sker med swish eller kontanter.
  • Visning av re-designplagg
  • Röda Korset finns på plats och berättar mer om sin second hand-butik och nystartade re-designgrupp
  • Du kan ställa frågor till Naturskyddsföreningens Kemikaliegrupp om kemikalier och textilier
  • Delta i vårt Klädquiz och ha chans att vinna fina priser