OBS!!! ny samlingsplats – Missa inte Naturnatta tisdag 5 juni –

Längst ner på Hammarö sydspets reser sig fyren Skage som stått pall för väder och vind sedan 1872.

I år åker vi ut till Hammarö sydspets för att bekanta oss närmare med Skage fyr längst ut på öns sydspets. Under besöket vid och inne i Fyren har vi anlitat en kunnig guide från Fyrföreningen. Bo Nordling heter han som vet allt om fyren som byggdes redan 1872.

Så här ser ”Natta” ut:
18.00 – Obs! Ny samlingsplats för samåkning är norra delen av Mariebergsskogens parkering mot båtbryggorna  Kom i god tid!
19.00 – Framme vid fyren, Bo Nordling ger en kort historik och något om Fyrföreningen. Därefter kan vi njuta av Vänerhavet från fyrtornet.
Senare – Fika vid stranden och gärna en och annan skröna
Har du gitarr finns bärhjälp!
Hemfärd ca 22.00
Viktig info: Spången ut till Fyren innebär att det är lättgånget.
Tamedtips: Fika, sittdyna, badkläder, handduk och en tröja kan vara bra!
Något du undrar över: Ring Owe: 070-555 68 40
Vägen ut till Hammarö sydspets: Kör via Nolgård mot Takene. Där asfalten slutar i Ö. Takene – fortsätt rakt in på grusvägen. Skyltat Hammarö sydspets.
Från parkeringen ca 700 m promenad till Fyren.

Välkommen till en trivsam kväll!