Ställ dina miljöfrågor till miljöministern och Karlstads politiker 14 augusti på Sara Winn

Naturen i Karlstad är i mycket även Klarälven och norra Vänerskärgården. Här en stilla kvällsbild från öarna i Timmeröarkipelagen

Landets miljöminister Karolina Skog svara på frågorna vid en träff med Naturskyddsföreningen tisdag 14 augusti på Sara Winn.

Välj naturen! Så ska vallöften bli konkret lokal politik.
Där har du temat för den valträff som Naturskyddsföreningen i Karlstad bjuder in till på Sara Winn tisdag 14 augusti. På plats finns landets miljöminister Karolina Skog och inbjudna politiker från Karlstad.
Naturskyddsföreningen har granskat vad politiska partier uppnått under mandatperioden och vad de lovat göra efter valet. Karolina Skog kommer att berättar om hur politiska beslut kan bidra till ett hållbart samhälle, och är bredd på frågor från både Naturskyddsföreningen och publiken.
Karlstads lokala politiker diskuterar visioner, möjligheter och utmaningar för Karlstad.
Här får du alltså chansen att ställa de frågor du vill ha svar på inför valet.
De lokala partiet som hört av sig hittills och meddelat att de kommer är: Niklas Wikström (L) kommunalråd, Frida Pettersson (C) kommunalråd, Monika Bubholz (MP) kommunalråd och Christer Alnebratt (S) Miljönämnden.

Kvällen börjar redan 17.30 enligt följande:
17.30-18.00 Mingel, möjlighet att köpa förfriskningar.
18.00-19.00 Karolina Skog om hur visioner kan bli till politiska beslut.
19.00-20.00 Lokala politiker diskuterar hur Karlstad bör utvecklas, med utgångspunkt i Naturskyddsföreningens valårs-slogan Välj Naturen.
20.00-21.00 Kort paus och sedan avslutande samtal om engagemang och framtidsvisioner.

Tag med dina vänner! Kvällen är kostnadsfri.
Var med i samtalet och träffa andra som är engagerade i miljöfrågor!

Välkommen
Naturskyddsföreningen i Karlstad

Glöm inte att tipsa dina vänner om kvällen!