Välkommen till Torget i dag fredag 29 november för Klimatets skull

Så här såg det ut på Stora torget tidigare i höstas vid en av manifestationerna för klimatet.

I hela Sverige arrangeras klimatmanifestationen på 135 platser.

I dag fredag 29 november är det dags igen för en världsomspännande manifestation för klimatet.
Den arrangeras veckan innan FNs klimattoppmöte COP 25 börjar och kommer att vara en påminnelse till världens ledare att inte svika de yngre generationerna.
Och naturligtvis kommer den också att uppmärksammas även i Karlstad och på en rad orter i Värmland. I hela Sverige arrangeras den på 135 platser. Se kartan.
Alla är välkomna. Du behöver inte vara medlem varken i Naturskyddsföreningen Karlstad, Fridays For Future, Parents For Future eller någon annan av de organisationer som verkar för den omställning som krävs för att få stopp på uppvärmningen och rädda jorden.

Manifestationen drar igång redan klockan 12 och pågår ut över eftermiddagen så länge det finns folk och intresse.

Omställningen manifesteras på flera håll i Värmland. Arvika, Kil, Sunne har program under fredag eftermiddag 29 november.
Hashtaggar som används är bland annat #GlobalClimateActionDay #FridaysForFuture #Climatestrike #ParentsForFuture