Uppdatering Bergvik!

Kommunfullmäktiges beslut anta detaljplanen har överklagats och prövas nu av Mark- och miljödomstolen. Vi i Naturskyddsföreningen jobbar vidare med ärendet kring Bergvik. Bland annat har vi haft syn på plats vid naturområdet kring Bergvik, haft platsbesök i naturen i området och just nu jobbar vi med nya yttranden i målet. Tillsammans med en jurist jobbar vi med att läsa igenom material och belysa de delar av utredningen som vi inte är tillräckliga eller, i vår mening, ens korrekta.

Naturskyddsföreningen tycker att Karlstad kommun ska värna om den naturmiljö som finns i kommunen då den är till för oss alla!

/Naturskyddsföreningen Karlstad